Ročník 2003 – 2004

OPRAV!!!Jméno

Bydliště

Věk

Marek Duška Bystré10Markéta DyntarováSněžné11Jan FrancBystré11Samuel HejzlarBystré11Tomáš Kaválek Bystré10Veronika MachováSněžné10Jaromír MaisnerBystré12Martin ŠtainerSněžné12Radek Šopík Sedloňov11

Jan Krahulec Sněžné 11
Roman Květoň Sedloňov 10
Jan Maisner Bystré 10

Vítejte

Měsíc září je prvním měsícem našeho nového družstva. Minulé družstvo odešlo do kategorie dorostenců a tak jsme museli nastoupit my. Sešli jsme se v jednom družstvu z Bystrého, Sněžného a Sedloňova. Doufáme, že se nám bude dařit podobně jako minulému družstvu.

Příprava na závod požárnické všestrannosti

Nechtěli jsem ztrácet čas a proto jsme se s plnou vervou pustili do práce. Scházíme se dvakrát týdně a pilně se připravujeme na náš první velký závod. Nacvičujeme střelbu, uzle, značky a další potřebné věci. Zároveň pracujeme na naší fyzičce, kterou musíme ještě hodně zlepšit. Běháme sprinty na čas a několikrát jsme již vyrazili na 3 kilometry do terénu. Snad se nám bude v závodě dařit.

Závod požárnické všestrannosti – Rokytnice v Orlických horách

V sobotu 18. října 2003 jsme vyrazili hasičským autem na náš první závod. Doufali jsme, že se nám podaří vybojovat dobrý výsledek. Přestože někteří z nás již tento závod zažili, nastupovali jsme na start hodně nervózní což se také ukázalo na trati. Pokazili jsme jeden azimut a dva uzle. I když jsme běželi naplno, nepodařilo se nám tyto chyby napravit. Celkově jsme se tak umístili na 10. místě. Domů jsme se vraceli trochu zklamaní. Nedá se ale nic dělat. Snad to bude příště lepší.

Beseda o požární prevenci

Během jedné z listopadových schůzek jsme se sešli společně s družstvem z Valu v naší hasičské klubovně. Navštívil nás totiž pan Bořek z Rychnova nad Kněžnou, který si pro nás připravil ukázku použití ručních hasících přístrojů. Nejprve jsme si venku u ohniště vyzkoušeli použití práškového a vodního hasícího přístroje. Pak jsme se přesunuli do klubovny, kde nám pan Bořek vyprávěl další zajímavé věci o hasících přístrojích. Také nám vysvětlil, jak se chovat, když u nás doma vypukne požár. Celou besedu jsme zakončili chutným občerstvením.

Výroční valná hromada

V soboru 17. ledna 2004 jsme se podobně jako ostatní členové zúčastnili Výroční valné hromady našeho sboru. Na této hromadě se vždy hodnotí to, jak náš sbor pracoval v minulém roce. To si přišli poslechnout i hosté z Polska, Německa, Slovenska a Holandska. Kromě nich nás navštívil i hejtman p. Bradík a p. senátorka Domšová. Společně s družstvem mladších jsme pro všechny účastníky schůze připravili krátké vystoupení.

Jedeme do bazénu

Protože v zimě trochu zahálíme a netrénujeme, rozhodli jsme se, že několikrát navštívíme bazén v Dobrušce. Snad trochu zabijeme nudu.

Beseda o historii sboru

Na dnešní schůzku nás přišel navštívit pan Kárník, který je nejstarším členem našeho sboru. Nejprve nám řekl něco o tom, jak on sám začínal v roce 1932 v družstvu dorostenců a co v něm všechno dělal a zažil. Potom si s námi prohlédl staré kroniky a fotografie. Ke každé z nich nám něco řekl. Nakonec si prohlédl naše kroniky a popřál nám hodně štěstí do naší práce.

Malujeme výkresy

Po delší době se opět účastníme soutěže “Požární ochrana očima dětí”. Jednoho odpoledne jsme se sešli v naší klubovně a každý si s sebou přinesl výtvarné potřeby. Pan vedoucí nám rozdal čtvrtky a mohli jsme začít malovat. Někomu se dařilo méně, někomu více a někdo měl více barev na oblečení než na čtvrtce. Nakonec jsme vybrali výkresy Markéty, Jardy a Martina, které jsme poslali do okresního kola. Snad se jim budou líbit.

Připravujeme se na okres

Na konci května nás čeká soutěž ve Vamberku, kde si chceme vylepšit náš výsledek z podzimu. Proto jsme začali chodit do tělocvičny, kde jsme nacvičovali dvojice a požární útok na sucho. Jakmile roztál sníh, vyrazili jsme ven a začali pilně pracovat. Scházíme se třikrát týdně a nacvičujeme všechny disciplíny, které nás čekají. Tréninky nám kazí ti, kteří na trénink nepřijdou. Musíme to místo nich běhat. Těm, co nepřijdou pak zase chybí to, co my jsme natrénovali. V tomto se musíme hodně zlepšit.

Okresní kolo hry Plamen

Je pátek a my vyrážíme na okresní soutěž do Vamberka. Pilně jsme trénovali a snad se to ukáže i v soutěži. Po příjezdu jsme nejprve postavili stany, ve kterých budeme tři dny spát. Když byly stany postaveny, začali jsme se jen tak poflakovat a vyvádět voloviny. Je sobota a soutěž začíná. Po slavnostním nástupu nastupujeme na první disciplínu – útok CTIF. Celkem se nám v něm daří i když jsme se drobným chybám nevyhnuli. Tyto chyby nás stály cenné sekundy. Poté se chystáme na naši nejobávanější disciplínu – požární útok. Ten se nám celkem podařil, ale trval příliš dlouho. Po útoku nás již čeká oběd a po něm poslední dnešní disciplína – štafeta. Běžme výborně, ale kvůli chybě v závěru je naše štafeta diskvalifikována. Co se dá dělat. Po sobotě jsme na překvapivém 5. místě a máme šanci zaútočit ještě výš. Nejprve se chystáme na disciplínu, ve které si nejvíce věříme – dvojice. Zde se úspěšně potýkáme se staršími družstvy a obsazujeme v ní 4. místo. O našem výsledku tak rozhodne poslední disciplína – štafeta CTIF. I zde uděláme chybu v závěru, která nás posune hodně dozadu. Po ukončení disciplín začínáme balit naše tábořiště. Přichází vyhlášení výsledků. Celkový součet bodů nás posunul na celkové 5. místo. Útok na vyšší pozice se nám úplně nepodařil, ale i tak můžeme být s našim výsledkem spokojeni. Vylepšit to můžeme až příští jaro a tak máme dost času na zlepšení toho, co jsme pokazili.

Soutěž v Opočně

Krátce před prázdninami jsme vyrazili na soutěž do Opočna. Zde nás čekaly jenom dvě disciplíny a proto ani náš trénink na tuto soutěž nebyl tak náročný. Nejprve jsme nastoupili na pokus v požárním útoku, který byl sice lepší než na okrese, ale pořád to nebylo ono. Naopak se nám dařilo ve štafetě. Druhý pokus v útoku byl pro nás veselejší a my jsme zjistili, že i v tomto útoku to snad brzy půjde lépe. Celkově jsme obsadili 9. místo.

Úklid zbrojnice

Během našeho trénování jsme udělali v naší zbrojnici pěkný nepořádek. Svoji poslední schůzku před prázdninami jsme ji tedy museli dát do pořádku. Nejprve jsme všechno ze zbrojnice vynosili ven a roztřídili. Pak jsme vše opět uložili na pravé místo. Hlavní sezóna skončila. Teď nás čekají prázdniny a v nich i zájezd k hasičům na Slovensko.

Výlet na Slovensko

Na závěr naší první společné sezóny jsme vyrazili k našim kamarádům do Bystrého na Slovensku. Tam se konal další ročník Her bez hranic, kterého se zúčastnili kamarádi ze Slovenska, Polska a Německa. Karavana hasičských vozidel a osobáků vyrazila brzy po ránu a v podvečer dorazila na místo. Nejprve jsme se ubytovali ve škole a pak jsme vyrazili na prohlídku vesnice. Druhý den ráno proběhlo slavnostní zahájení her, při kterém zazněly státní hymny a byly vyvěšeny vlajky všech států. Poté se již rozběhly všechny soutěže. V nich jsme bojovaly v nových družstvech, ve kterých se nám občas špatně spolupracovalo. Ona ta slovíčka jsou totiž občas úplně jiná než naše. Druhý den dopoledne probíhaly za úmorného štafety na fotbalovém hřišti. Jednu štafetu jsme běhaly podle slovenských a druhou podle mezinárodních pravidel. Protože nás na Slovensko přijelo málo, v běhu nám pomohl jeden slovenský kamarád. Ve štafetách se nám tak celkem dařilo. Po ukončení disciplín proběhlo slavnostní vyhlášení. Celkově jsme v hasičských disciplínách obsadili 5. místo. Další den jsme se již mohli těšit na výlet do okolí. Navštívili jsme město Bardejov a vykoupali se v termálním bazénu. To už však nastal čas smutného loučení. Po pěti dnech jsme se vraceli domů plni zážitků. Na zpáteční cestě jsme ještě navštívili jeskyně v Javoříčku. Tak za rok u nás v Bystrém !